وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

نکات مهم در جوجه کشی مصنوعی اردک

یکی از پرنده هایی که جوجه کشی مصنوعی آن بخصوص در بین بومی ها طرفداران بسیاری دارد، اردک می باشد. اردک از جمله پرندگان آبزی است که در مناطق بسیاری از کشور پرورش داده میشود . جوجه کشی از اردک به صورت طبیعی هم بسیار رواج دارد ولی جوجه کشی مصنوعی آن بخصوص در مواقعی که تعداد اردک زیاد است بسیار عقلانی به نظر میرسد. اما در این بین باید به نکات دیگری هم توجه کرد تا راندمان کلی کار مناسب باشد . در ادامه به این شیوه ها اشاره خواهیم کرد.

دستگاه جوجه کشی دقیق :

دستگاه جوجه کشی باید از دقت بالایی برخوردار باشد تا امکان جوجه اوری از تخم اردک را داشته باشد . تخم این پرنده نسبت به مرغ از حسایت بالایی برخوردار بوده و از سویی دیگر به دلیل قیمت بالاتر ، ارزش بالایی دارد. از این رو دستگاه را نتخاب کنید که دارای سنسورهای قوی بوده ودقت عملکردی بالایی داشته باشد.

علاوه بر سنسور سیستم رطوبت رسانی دستگاه باید بخوبی توان تولید رطوبت بالا را داشته باشد. رطوبت مورد نیاز برای تخم اردک به صورت ذاتی بالا بوده و از انجایی که ضخامت تخم هم بیشتر است، در دوره هچر باید میزان رطوبت بیشتر از پیش باشد تا جوجه امکان خروج از تخم را پیدا کنید .

آبپاشی در تخم اردک :

یکی از مهمترین موارد در جوجه کشی از اردک ، نیاز به آبپاشی در زمان جوجه کشی می باشد. به دلیل اینکه پرنده ذاتا علاقه بالایی به آبتنی دارد، در طبیعت نیز زمانی که روی تخم میخوابد با بدنی خیس می خوابد، از این رو باید در دستگاه جوجه کشی نیز شرایطی مشابه ایجاد کرد . بدین صورت که از روز 7 ام به بعد باید هر روز تخم نطفه دارها آبپاشی شوند تا نیازهای لازم برای جوجه کشی آنها رفع شود.