وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

آشنایی با آرکام ، شناخته شده ترین تولید کننده دستگاه جوجه کشی در آسیا

ارکام از نام های شناخته شده در بین دوستاران دستگاه های جوجه کشی می باشد که سالهای بسیاری است دستگاه های باکیفیت ان در بازار مورد استفاده قرار میگیرد. این شرکت کره ای تولید کننده دستگاه های جوجه کشی کیفیت را ارجحتر بر کمیت قرار داده و بدین صورت دستگاه های ان با اینکه تنوع پایینی دارند اما همچون دستگاه های امریکایی و اروپایی کارایی بسیار بالایی را به کاربر ارائه می دهند.


یکی از شناخته شده ترین انواع دستگاه جوجه کشی آرکام دستگاه سولو 20 این شرکت می باشد. این دستگاه به صورت گسترده ای در داخل کشور توضیح شده است و از دستگاه های پرفروش ارکام در داخل کشور نیز می باشد. سولو 20 به دلیل داشتن امکانات بسیار و دستگاهی بسیار باکیفیت مورد توجه پرورش دهندگان بخصوص پرورش دهندگان طیور زینتی قرار گرفته است.

سولو 20 دارای ظرفیت جوجه کشی از 24 تخم نطفه دار می باشد. همراه دستگاه 3 دست شانه نیز ارسال می شود که امکان قرار دادن تخم با اندازه های مختلف را مهیا می کند.

دستگاه دارای چرخش 90 درجه می باشد . این شرکت با استفاده از حالت گهواره ای که دستگاه دارد مورد استفاده قرار میگیرد. برا این منظور دستگاه دارای پایه های مخصوصی می باشد . پایه ها امکان گردش دستگاه به اندزاه 45 درجه به راست و سپس 0 درجه و مجددا 45 درجه به چپ چرخش صورت می گیرد .

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که این عملکرد نسبت به نمونه های جدید قدیمی شده و کارایی ان نسبت به نمونه های 360 درجه کمتر  می باشد. اما تجربه نشان داده است که سولو 20 با چرخش 90 درجه هم امکان جوجه کشی با درصد بالایی را مهیا می کند.

دستگاه سولو 20 دارای سنسورهای سوئیسی بسیار ویژه ای می باشد. این سنسور جوجه کشی ساخت سوئیس بوده و بدون نیاز به کالیبراسیون مجدد کار میکند. سنسور سوئیسی SHT به دلیل دقت بسیار بالایی که دارد در صنایعی حساسی مثل دستگاه های انکوباتور پزشکی و یا دستگاه های مورد استفاده در صنعت هوافضا و هسته ای مورد استفاده قرار میگیرد.

سنسور های SHT جزو سنسورهای دیجیتالی محسوب میشوند که امکان تشخیص و مخابراه ی دما و رطوبت را به صورت همزمان ایجاد میکنند.

دستگاه دارای کنترل مخصوصی نیز می باشد که دقت بسیار بالایی را به کاربر ارائه می دهد. این کنترل با دریافت اطلاعات از سنسورهای موجود در داخل دستگاه عملکرد بخش چرخش ، دما و رطوبت را تنظیم میکند. مقاومت بسیار بالا در مقابل نویز از ویژگی های مهم این دستگاه می باشد که به دلیل استفاده از تکنولوژی SMD در تولید و مونتاژ قطعات مهیا شده است.

از دیگر موارد قابل اشاره در مورد این دستگاه می توان به داشتن پمپ آب اشاره کرد. پمپ آب این دستگاه امکان مکش خودکار آب را دارد. پمپ با دستور کنترل شروع به کار میکند و اب را به داخل دستگاه منتقل کرده و در انجا به روشی خاص رطوبت ایجاد میشود .

دستگاه همچنین دارای سیستم تهویه ای مخصوص می باشد که سبب چرخش مناسب هوا در داخل دستگاه و خروج هوای مصرف شده است دستگاه می شود. امکان استفاده از دستگاه با توجه به شانه های موجود در ان برای تخم هایی با اندازه های مختلف از بلدرچین گرفته تا غاز و بوقلمون فراهم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.