وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

قفس مناسب برای پرورش بلدرچین


قفس بلدرچین در مدل های مختلف یک طبقه، دو طبقه و 5 طبقه طراحی میشود که هر کدام قیمت مختلفی دارند. تعداد طبقات را نمی توان بیشتر از 5 تا اضافه کرد چون در اینصورت پرنده هایی که در طبقه بالایی قرار دارند، دچار استرس گرمایی خواهند شد. میدانیم که هوای گرم در لایه های بالایی انباشته میشود. به همین دلیل حداکثر تعداد طبقات قابل قبول برای ساخت قفس بلدرچین، 5 طبقه میباشد. برای اینکه ظرفیت قفس ها افزایش پیدا کند، آن را به صورت دو طرفه هم میتوان ساخت در نتیجه قفس مد نظر ظرفیت دو برابری خواهد داشت و قیمت آن به صرفه تر خواهد بود.

یک قفس 5 طبقه ظرقیت تقریبا 165 قطعه بلدرچین را دارد. اگر دو طرفه باشد ظرفیت آن 330 تایی خواهد شد. خرید قفس دو طرفه بلدرچین به صرفه تر از نوع یک طرفه آن می باشد و قیمت ارزان تری دارد. به همین دلیل تا حد امکان نوع دو طرفه آن را تهیه کنید.

ابعاد قفس دو طرفه بلدرچین به لحاظ ارتفاع و طول همانند نوع یک طرفه می باشد. فقط عرض آن دو برابر می باشد. ابعاد این قفس ها بدین صورت می باشد که طول:یک متر ، عرض 45 سانتیمتر و ارتفاع حداکثر 2 متر

علاوه بر ظرفیت، جنس بدنه قفس نیز یک عامل تأثیرگذار بر قیمت آن می باشد. قفس بلدرچین باید ضدزنگ باشد و قابلیت شست و شویی داشته باشد. برای ساخت این نوع قفس ها اصولا جنس کلاف ها از ورق گالوانیزه گرم و جنس مفتول ها نیز از گالوانیزه گرم ساخته میشود.

بستر قفس نیز از جنس پلی اتیلین انتخاب میشود. نوع آبخوری نیز از نوع اتوماتیک نیپل بوده و دانخوری هم با ورق گالوانیزه به صورت شیاری در طول هر طبقه طراحی میشود. جنس کفی تخلیه کود نیز باید از گالوانیزه گرم باشد. سینی تخلیه کود به دلیل تماس با فضولات پرنده استهلاک بیشتری داشته و معمولا 3 سال عمر مفید دارند و ضروری است که آنها را به موقع تعویض کرد. اما قفس اگر مطابق با توضیحات گفته شده ساخته شده باشد حداقل 10 الی 15 سال کارایی خواهد داشت.

در خرید قفس بلدرچین انچه که مهم است کیفیت قفس و طراحی استاندارد آن می باشد. به دنبال خرید قفس بلدرچین ارزان قیمت که قطعات بی کیفیتی دارد نباشید. شما کسب و کار خود را اینطور به خطر خواهید انداخت. اگر قفس مورداستفاده کیفیت لازم را نداشته باشد، مثلا فاصله بین طبقات و یا شیب کف آنها استاندارد نباشد، یا جنس به کار رفته در ساخت آن مرغوب نباشد، بازدهی تولید نیز پایین خواهد امد. با یک مثال کمی بیشتر توضیح میدهم. برخی قفس های ارزان قیمت و کارگاهی در بازار پیدا میشود که فاصله بین مفتول های آنها زیاد بوده و بلدرچین ها به راحتی میتوانند از میان آنها عبور کنند. یا اینکه این مفتول ها مقاومت لازم را ندارد و به مرور زمان خم شده و در نتیجه باعث ایجاد مشکل میشوند. حتی گاها دیده شده که در اثر خارج شدن قفس از فرم اصلی پرنده به راحتی از آن بیرون آمده و یا به خوبی در معرض نور و تهویه هوا قرار نگرفته است. در صنعت پرورش بلدرچین خرید قفس مرغوب و با کیفیت برای شروع الزامی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.