وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

وبلاگ اردک من

وبلاگی برای پرورش دهندگان اردک

ایا پرورش اردک در شالیزار انجام پذیر است؟

رامتین مهدی بیگ زاده جوان خوش فکر آستارایی پس از برداشت محصول از شالیزار تا زمان کشت بعدی، از مزارع برنج برای پرورش، نگهداری و تکثیر اردک استفاده می کند.

این جوان تلاشگر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با صرف بیش از 600 میلیون ریال، از شهرستان ورامین پنج هزار قطعه جوجه اردک خریداری کرده و در فاصله بین برداشت برنج تا کاشت بعدی آن، از فضای سبز و آب شالیزار برای پرورش و تکثیر آنها استفاده می کنم.
وی اظهار کرد: با این کار هر سال 2 بار امکان عرضه اردک به بازار مرغ و گوشت وجود دارد؛ سالیانه حدود 500 میلیون ریال درآمد دارم و برای چهار نفر شغل ایجاد کرده ام.
او بیان کرد: شب ها و زمان کشت یا برداشت برنج در شالیزارها، اردک ها را در انبار یا حیاط بزرگ منتهی به شالیزار نگهداری می کنم، تا بعد از برداشت برنج دوباره وارد مزارع شوند.
بیگ زاده ادامه داد: با وجود تخصیص تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی، تاکنون برای این کار وام دریافت نکرده ام اما در صورت نیاز برای توسعه کار از وام استفاده خواهم کرد.
مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز با مفید دانستن پرورش اردک در شالیزارها بعد از برداشت برنج، گفت: این کار باعث از بین رفتن آفت های مزارع برنج می شود و فضولات اردک ها نیز برای تقویت شالیزارها مفید است.
ایرج شیارکار افزود: این کار از منظر اقتصاد مقاومتی و ترویج مشاغل خانگی نیز قابل توجه است و علاقمدان به پرورش اردک در شالیزارها می توانند با معرفی جهاد کشاورزی آستارا از تسهیلات بانکی لازم بهره مند شوند.
در آستارا سه هزار و 200 هکتار شالیزار وجود دارد و همچنین هفت مرغداری برای پرورش بیش از 533 هزار مرغ و طیور در این شهرستان فعال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.